SIKÇA SORULANLAR

Sıkça Sorulan Sorular ve Cevapları

.tr Uzantılı Alan Adı almak istiyorum, ne yapmalıyım?

.tr uzantılı Alan adı tahsis başvurunuzun gerçekleşebilmesi için yazılı ve imzalı onayınız gerekmektedir. Bunun için, Alan Adı Tahsis Formu’nu doldurup, kaşeleyip imzalayarak tarafımıza göndermeniz beklenmektedir.

Formu doldururken lütfen aşağıdaki noktalara dikkat ediniz;

-> Lütfen form üzerinde eksik bilgi bırakmayınız.

-> Kuruluş yetkilisinin Ad/Soyad bilgilerini girmeyi, kuruluş kaşesi basmayı ve imzalamayı unutmayınız.

-> Kuruluş adına yapılan başvurularda, başvuru sırasında yazılan kuruluş unvanı ile form üzerine basılan kaşenin birebir aynı olması gerekmektedir. Aksi durumda, yapılan başvuru -> hatalı bilgi nedeni ile kabul edilmemektedir.

-> Alan adı sahibinin kişi olması durumunda, formun elektronik ortamda doldurulup imzalanarak, ilgili kişinin kimlik fotokopisi ile birlikte tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.

Formu doldurduktan sonra;

-> info@labina.com.tr eposta adresine eposta gönderebilir veya

-> https://hosting.labina.com.tr/crm/index.php/login adresinden Müşteri paneline giriş yaparak destek talebinde bulunabilirsiniz.

ÜCRETSİZ YARDIM HİZMETİ !

Alan adının nereden alındığını bilmiyorsanız, emin değilseniz veya bu işlemlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız;

-> 0-850-302 77 66 numaralı telefon veya

-> info@labina.com.tr eposta adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

KAMPANYA !

.com, .net, .org ve diğer uzantılı Domain Kayıt ve Transferinde UYGUN FİYAT !
.tr Uzantılı Alan Adlarında ÜCRETSİZ TRANSFER !

FORMLAR

Alan Adı Tahsis ve Alan Adı Transfer Formlarını indirmek için;

https://hosting.labina.com.tr/formlar

Farklı bir firmada bulunan alan .tr uzantılı alan adımı firmanız üzerine taşımak istiyorum. Neler yapmalıyım?

Alan adı daha önce Metunic üzerinden alındıysa

ve Labina Hosting üzerine transfer etmek isterseniz;  Hesaplar Arası Aktarım Formunu doldurup kaşeleyip imzalayarak tarafımıza göndermeniz beklenmektedir.

Formu doldururken lütfen aşağıdaki noktalara dikkat ediniz;

-> Lütfen form üzerinde eksik bilgi bırakmayınız.

-> Kuruluş yetkilisinin Ad/Soyad bilgilerini girmeyi, kuruluş kaşesi basmayı ve imzalamayı unutmayınız.

-> “AKTARILACAK HESABA AİT BİLGİLER” kısmında;

E-posta bölümüne: info@labina.com.tr,

Müşteri numarası bölümüne: 19698 yazılması gerekmektedir.

-> Kuruluş adına yapılan başvurularda, başvuru sırasında yazılan kuruluş unvanı ile form üzerine basılan kaşenin birebir aynı olması gerekmektedir. Aksi durumda, yapılan başvuru hatalı bilgi nedeni ile kabul edilmemektedir.

-> Alan adı sahibinin kişi olması durumunda, formun elektronik ortamda doldurulup imzalanarak, ilgili kişinin kimlik fotokopisi ile birlikte tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.

Formu doldurduktan sonra;

-> info@labina.com.tr eposta adresine veya

-> https://hosting.labina.com.tr/crm/index.php/login adresinden Müşteri paneline giriş yaparak destek talebinde bulunabilirsiniz.

Alan adı daha önce farklı bir firma üzerinden alındıysa

ve Labina Hosting üzerine transfer etmek isterseniz;  Sorumlu Değişikliği Onay Formunu doldurup kaşeleyip imzalayarak tarafımıza göndermeniz beklenmektedir.

Formu doldururken lütfen aşağıdaki noktalara dikkat ediniz;

-> Lütfen form üzerinde eksik bilgi bırakmayınız.

-> Kuruluş yetkilisinin Ad/Soyad bilgilerini girmeyi, kuruluş kaşesi basmayı ve imzalamayı unutmayınız.

-> Kuruluş adına yapılan başvurularda, başvuru sırasında yazılan kuruluş unvanı ile form üzerine basılan kaşenin birebir aynı olması gerekmektedir. Aksi durumda, yapılan başvuru hatalı bilgi nedeni ile kabul edilmemektedir.

-> Alan adı sahibinin kişi olması durumunda, formun elektronik ortamda doldurulup imzalanarak, ilgili kişinin kimlik fotokopisi ile birlikte tarafımıza gönderilmesi gerekmektedir.

Formu doldurduktan sonra;

-> info@labina.com.tr eposta adresine veya

-> https://hosting.labina.com.tr/crm/index.php/login adresinden Müşteri paneline giriş yaparak destek talebinde bulunabilirsiniz.

ÜCRETSİZ YARDIM HİZMETİ !

Alan adının nereden alındığını bilmiyorsanız, emin değilseniz veya bu işlemlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız;

-> 0-850-302 77 66 numaralı telefon veya

-> info@labina.com.tr eposta adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

KAMPANYA !

.com, .net, .org ve diğer uzantılı Domain Kayıt ve Transferinde UYGUN FİYAT !
.tr Uzantılı Alan Adlarında ÜCRETSİZ TRANSFER !

FORMLAR

Alan Adı Tahsis ve Alan Adı Transfer Formlarını indirmek için;

https://hosting.labina.com.tr/formlar

Farklı bir firmada bulunan alan adımı firmanız üzerine taşımak istiyorum. Neler yapmalıyım?

Domain kayıt edilmesinden veya yenilenmesinden ancak 60 gün sonra transfer işlemi başlatılabilmektedir.

Transfer edilecek domain durumu aktif (active) olmalıdır. Aksi taktirde transfer işlemi gerçekleşmez.

Domaine ait yetkili e-posta adresi aktif (ulaşılabilir, kullanılabilir) olmalıdır, domainin whois bilgileri gizlenmiş olmamalıdır. Domain transferinin yapılabilmesi için gerekli olan Auth-Code/EPP/Transfer Authorization Key (transfer yetkili) kodunun biliniyor ve temin edilebiliyor olması gerekmektedir. “Auth-Code” bilgisi mevcut domainin kayıt edildiği firmadan temin edilmesi gereken özel bir koddur. Birçok firma bu kodu üyelik panelinden de verebilmektedir. Panelden temin edilemiyorsa, firma ile görüşülerek bizzat istenilmelidir.

“Auth-Code” bilgisi giriş yapılarak transfer süreci başlatıldıktan sonra, “Auth-Code” bilgisini oluşturan domainin mevcut sahibinin kendisine epostayla gelecek olan linke onay vermesi gerekmektedir.

Domain transfer işlemine başlayabilmeniz için domaininizin bitmesine 7 günden fazla fazla bir süre olmalıdır.

Domainin önceden kayıtlı olduğu firmaya borcu olmamalıdır.

Alan adı transfer sürecinde domaininiz kilitleneceği için whois bilgileri güncellemesi ve DNS değişiklikleri domain transfer işlemine başlanmadan önce yapılmalıdır.

ÜCRETSİZ YARDIM HİZMETİ !

Alan adının nereden alındığını bilmiyorsanız, emin değilseniz veya bu işlemlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız;

-> 0-850-302 77 66 numaralı telefon veya

-> info@labina.com.tr eposta adresi üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

KAMPANYA !

.com, .net, .org ve diğer uzantılı Domain Kayıt ve Transferinde UYGUN FİYAT !
.tr Uzantılı Alan Adlarında ÜCRETSİZ TRANSFER !

Alan adımı süresi dolduktan sonra yeniledim ancak halen kullanamamaktayım.

Alan adlarında süre bitiminden sonra yenileme yapılması durumunda DNS Cache’lere bağlı olarak sorunsuz çalışır hale gelmesi 6 ila 12 saat arasında sürebilmektedir. Bu süreçte sizlerin ya da bizim yapabileceğimiz ekstra bir işlem bulunmamaktadır.

Alan adı transferi kaç gün içerisinde sonuçlanır?

Alan adı transfer işleminin başlatıldığı andan itibaren 7 gün içerisinde transfer süreci tamamlanmaktadır.

Cari hesap kaydı ya da ekstre talep edebilir miyim?

Firmamız tarafından müşteri paneliniz üzerinde kayıtlı bulunan bilgiler dışında muhasebesel anlamda herhangi bir kayıt tutulmamaktadır. Müşteri paneline giriş yaparak tüm kayıtları inceleyebilirsiniz.

Hizmet yenilemesi için henüz ödeme gerçekleştirmedim, faturama nereden ulaşabilirim?

Hizmet yenilemeniz öncesinde sistem üzerinde hatırlatma ve bilgilendirme amaçlı proforma fatura oluşmaktadır ve muhasebesel geçerliliği bulunmamaktadır. Muhasebesel anlamda faturanız, ödeme işleminizin akabinde, müşteri paneli üzerinde kayıtlı bulunan güncel fatura bilgileriniz doğrultusunda efatura/earşiv olarak düzenlenecektir.

Ödeme gerçekleştirdim, faturama nereden ulaşabilirim?

Faturanız, ödeme işleminizin akabinde, müşteri paneli üzerinde kayıtlı bulunan güncel fatura bilgileriniz doğrultusunda efatura/earşiv olarak düzenlenmektedir. Efatura mükellefi iseniz sistem üzerinden faturanızı görüntüleyebilirsiniz. Earşiv mükellefi iseniz müşteri panelimiz üzerinde kayıtlı bulunan mail adresinize faturanız ulaşacaktır. Faturalar genellikle ödeme gününde ya da bir sonraki iş günü düzenlenmektedir.

Hosting hizmetimin yenilemesi için fatura oluşmuş ancak aynı tarihte bitecek olan alan adım için yenileme faturasına nereden ulaşabilirim?

Alan adı yenileme bedelleri dolar kuruna bağlı olduğundan herhangi bir avantaj/dezavantaj durumu oluşmaması adına alan adı yenileme faturaları sistem tarafından bitiş tarihine 3 gün kala oluşmaktadır. Oluşan fatura akabinde mail adresinize ödenecek tutar ve banka hesap bilgilerini içeren mail iletilmektedir. Siz de dilediğiniz zaman müşteri panelinize giriş yaparak dilediğiniz alan adı için belirleyeceğiniz periyodda yenileme siparişi oluşturabilmektesiniz. Konu hakkında yardımcı olmamızı isterseniz dilediğiniz zaman mail, destek talebi ya da çağrı merkezimiz üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz.

Hosting ve alan adı hizmetlerimi yenilemek istemiyorum, ne yapmalıyım?

Hosting hizmetiniz üzerinden alacağınız tüm verileri aldıktan sonra müşteri paneli üzerinden yenilemek istemediğiniz hizmetle ilgili olarak destek talebi iletebilirsiniz.

VPS sunucuyu hangi amaçlar için kullanabilirim?

VPS sunucunuzu web sitesi yayınlamak, veritabanı, mail, vpn sunucusu olarak kullanabilirsiniz. Hosting kontrol panel kurarak web sitesi barındırma hizmeti de verebilirsiniz.

Reseller paketlerine yerine neden sanal sunucu almalıyım?

Reseller paketlerinde hosting firmanızın kurduğu işletim sistem, panel ve yazılımlara ( php, mysql vb ) çalışmanız gerekir. Ek bir yazılım vs gerektiğinde hosting firmanız bu yazılımları yüklemez. Örneği siz php sürümünü 5.4 yerine 5.5 kullanmak istiyorsunuz, veya mysql yerine mariadb kullanacaksınız veya mysql sürümünüzü 5.1 yerine 5.6 kullanmak istiyorsunuz, reseller hosting sunucularında sunucunun genelini etkilediği için bu değişiklikler bu işlemler yapılmaz. Ayrıca yedek almak dosya kopyalamak gibi işlemler için SSH erişimine ihtiyacınız olabilir, reseller hosting sunucularında size SSH erişimi verilmez. Kısaca çalıştığınız sunucuda özgür olmak için sanal sunucu almalısınız.

VPS sunucumda hangi kontrol panelleri kullanabilirim?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi bu konuda da özgürsünüz. İster Plesk, ister Directadmin isterseniz de ispconfig panel kullanabilirsiniz. Sunucunuza istediğiniz yazılımı kurup kaldırmakta özgürsünüz. Sadece sunucu yönetim hizmeti aldığınız biz sadece DirectAdmin’e destek veriyoruz.

İstediğim zaman sunucumun özelliklerini yükseltebilir miyim?

Evet. Sunucunuzun çekirdek sayısını, belleğini, diskini ve trafiğini istediğiniz zaman yükseltebilirsiniz.

Windows Hosting

Windows Hosting sunucularınızda hangi işletim sistemi kullanılmaktadır?

Bireysel ve Kurumsal paketlerimizde Microsoft Windows Server 2016 Standart Edition işletim sistemi kullanılmaktadır.

Asp.Net ( Dotnet ) versiyonunuz nedir?

Bireysel ve Kurumsal Windows Hosting hizmeti verdiğimiz sunucularımızda .Net(Dotnet) 2.x , 3.x , 4.x ve 5.x destekleri bulunmaktadır.  Bunun dışında sunucularımızda .Net Core ve Node.js desteği de bulunmaktadır.

Hangi veritabanlarına desteğiniz bulunmaktadır, sürümleri nelerdir?

Windows Hosting paketlerimizde Microsoft SQL Server 2019 64 Bit Standard Edition kullanmaktadır.

Hangi Windows Hosting yönetim panelini kullanıyorsunuz? Türkçe versiyonu bulunuyor mu?

Windows Hosting sunucularımızda Parallels firmasının Plesk adlı yönetim paneli kullanılmaktadır. Panellerimizin sürümleri otomatik olarak en son sürüme güncellenmektedir. Mevcut Plesk panel sürümümüz 18’dir. Plesk panelimizde Türkçe arayüz desteği bulunmaktadır.

Windows Hosting sunucularınızda mail kotası var mı, kota nasıl hesaplanıyor?

Windows Hosting paketlerinde web alanı ile mail kotaları birbirinden bağımsızdır. Bireysel paketlerde her mail için ayrı 100 MB , kurumsal paketlerde ise her mail için ayrı 500 MB posta kutusu kotası bulunmaktadır. Tek seferde bir mail ile ekli dosya gönderme hakkı 100 MB’dir.

Mail sunucularımızda Greylisting ve RBL kontrolü gibi gelişmiş Antispam koruma özellikleri bulunmaktadır. Maillerin tarayıcılar üzerinden okunabilmesi için Türkçe Webmail desteğimiz bulunmaktadır.

Windows Hosting sunucularınızda SPAM koruması var mı?

Mail sunucularımızda Greylisting ve RBL kontrolü gibi gelişmiş Antispam koruma özellikleri bulunmaktadır. Maillerin tarayıcılar üzerinden okunabilmesi için Türkçe Webmail desteğimiz bulunmaktadır.

Windows Hosting sunucularınızda Türkçe Webmail desteği var mı?

Windows Hosting sunucularımızda maillerin tarayıcılar üzerinden okunabilmesi için Türkçe Webmail desteğimiz bulunmaktadır.

Windows Hosting sunucularında Yedekleme özelliği var mı?

Windows Hosting sunucularında haftalık yedek alınmaktadır.

Linux Hosting

Linux Hosting sunucularınızda hangi işletim sistemi kullanılmaktadır?

Bireysel Linux Hosting ve Kurumsal Linux Hosting paketlerimizde; CLoudlinux 7  işletim sistemi kullanılmaktadır.

Linux Hosting sunucularınızda kullanılan PHP versiyonları nelerdir?

Bireysel Linux Hosting ve Kurumsal Linux Hosting paketlerimizde; PHP 5.2 ile PHP 8.0 arasındaki bütün versiyonlar kullanılmaktadır.

Linux Hosting sunucularınızda hangi veritabanları desteğini bulunmaktadır, sürümleri nedir?

Linux Hosting paketlerimizde MYSQL veritabanı kullanımaktadır.

Linux Hosting paketlerimizde MYSQL veritabanı 5.7.33 versiyonu kullanılmaktadır.

Linux Hosting sunucularınızda hangi Hosting yönetim panelini kullanıyorsunuz? Türkçe versiyonu bulunuyor mu?

Linux Hosting hizmeti verdiğimiz sunucularımızda;

– DirectAdmin

kontrol panel yazılımları kullanılmaktadır.

Kontrol panel yazılımları otomatik olarak en son sürüme güncellenmektedir. Kontrol panellerinde Türkçe arayüz desteği bulunmaktadır.

Linux Hosting sunucularınızda mail kotası var mı, kota nasıl hesaplanıyor?

Linux Hosting hizmeti verdiğimiz sunucularımızda mail adreslerinin disk kullanımı, hosting hizmetinin toplam disk kotası üzerinden hesaplanmaktadır.

Linux Hosting sunucularınızda SPAM koruması var mı?

Linux Hosting sunucularımızda Greylisting ve RBL kontrolü gibi gelişmiş Antispam koruma özellikleri bulunmaktadır. Maillerin tarayıcılar üzerinden okunabilmesi için Türkçe Webmail desteğimiz bulunmaktadır.

Linux Hosting sunucularınızda Türkçe Webmail desteği var mı?

Linux Hosting sunucularınızda maillerin tarayıcılar üzerinden okunabilmesi için Türkçe Webmail desteğimiz bulunmaktadır.

Linux Hosting sunucularında Yedekleme özelliği var mı?

Linux Hosting sunucularında haftalık yedek alınmaktadır.

Bireysel Hosting

Ofis dışından da emaillerimi kontrol edebilir miyim?

Tabiki Türkçe Webmail panelinizden emaillerinizi 7 gün 24 saat ister Internet Explorer, ister Firefox, Chrome, Safari, Yandex Browser gibi alternatif tarayıcılar üzerinden de kontrol edebilirsiniz.

Emailimi cep telefonumdan veya tabletimden de okuyabilir miyim?

Kurumsal Mail hosting hizmetimizdeki email hesaplarınızı Imap protokolü ile kurmanız durumunda hem bilgisayarınızda, hem cep telefonunuzda ve tabletinizde hem de webmailinizde emaillerinize sorunsuz ulaşabilirsiniz.

1 GB Email kotam yeterli gelmiyor arttırabilir miyim?

Evet. 5 GB, 10 GB, 25 GB, 50 GB ve 100 GB kurumsal mail hosting hizmetlerimiz hakkında bilgi almak ve size özel teklif hazırlanması için info@labina.com.tr adresinden satış temsilcilerimiz ile irtibata geçebilirsiniz.

Kurumsal Hosting

Ofis dışından da emaillerimi kontrol edebilir miyim?

Tabiki Türkçe Webmail panelinizden emaillerinizi 7 gün 24 saat ister Internet Explorer, ister Firefox, Chrome, Safari, Yandex Browser gibi alternatif tarayıcılar üzerinden de kontrol edebilirsiniz.

Emailimi cep telefonumdan veya tabletimden de okuyabilir miyim?

Kurumsal Mail hosting hizmetimizdeki email hesaplarınızı Imap protokolü ile kurmanız durumunda hem bilgisayarınızda, hem cep telefonunuzda ve tabletinizde hem de webmailinizde emaillerinize sorunsuz ulaşabilirsiniz.

1 GB Email kotam yeterli gelmiyor arttırabilir miyim?

Evet. 5 GB, 10 GB, 25 GB, 50 GB ve 100 GB kurumsal mail hosting hizmetlerimiz hakkında bilgi almak ve size özel teklif hazırlanması için info@labina.com.tr adresinden satış temsilcilerimiz ile irtibata geçebilirsiniz.

Kurumsal Mail Hosting

Ofis dışından da emaillerimi kontrol edebilir miyim?

Tabiki Türkçe Webmail panelinizden emaillerinizi 7 gün 24 saat ister Internet Explorer, ister Firefox, Chrome, Safari, Yandex Browser gibi alternatif tarayıcılar üzerinden de kontrol edebilirsiniz.

Emailimi cep telefonumdan veya tabletimden de okuyabilir miyim?

Kurumsal Mail hosting hizmetimizdeki email hesaplarınızı Imap protokolü ile kurmanız durumunda hem bilgisayarınızda, hem cep telefonunuzda ve tabletinizde hem de webmailinizde emaillerinize sorunsuz ulaşabilirsiniz.

Kurumsal Mail Hosting hizmeti hangi email okuma programları ile uyumludur

Bireysel ve Kurumsal paketlerimizde Windows 2012 R2 64 Bit Standard Edition işletim sistemi kullanılmaktadır.

Büyük ekli dosyalar gönderebilir miyim?

Tek bir emailde 500 MB ekli dosya gönderebilirsiniz.

Müşteri Paneline Giriş şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

Müşteri Paneli giriş ekranında iken;

  • “Şifremi Unuttum” kutucuğuna tıklayınız
  • “E-posta” kutucuğuna daha önce kayıt oluştururken girdiğiniz e-posta adresinizi yazınız ve “Gönder” kutucuğuna tıklayınız

Daha önce kayıt oluştururken girdiğiniz e-posta adresinize Labina Hosting’den gelecek olan bilgilendirme mailinde yer alan adımları takip ederek yeni şifrenizi oluşturabilirsiniz.

Sorularınızın cevabı burada yer almıyorsa lütfen BİZE ULAŞIN !

info@labina.com.tr

0-850-302 77 66